VZDELÁVANIE JE RADOSŤ
V našom zariadení detičky vzdelávame na základe dôkladne prepracovaného výchovno-vzdelávacieho programu, ktorý rozvíja osobnosť dieťaťa po stránke psychickej, fyzickej a emocionálnej, uprednostňujeme zážitkovú výučbu, podnetné pripravené prostredie, kvalitné didaktické pomôcky a hračky.
ITV – integrované tematické vyučovanie:
Naše témy dňa, týždňa, mesiaca, roka vyberáme z prostredia, ku ktorému sú deti citovo viazané (rodina, príroda, zvieratá, kamaráti).Aktivity sú zamerané k osvojeniu si životných pravidiel a zručnosti života.
Deti sa v rámci systému práce učia rozmýšľať v súvislostiach, deti sú vedené k spolupráci a pomoci.
Východiskovým bodom je život a všetko úsilie smeruje pre život.
Pravidelné edukačné aktivity:
rozumová, jazyková, hudobná, výtvarná, pohybová, tanečná, činnosti na rozvoj jemnej motoriky a hrubej motoriky, angličtina.
V montessori pedagogike sa venujeme:
praktickému životu, kozmickej výchove, zmyslovej výchove, matematike a jazyku.
HRAVO A PRIRODZENE
Malé deti majú prirodzenú schopnosť učiť sa jazyky. Sú motivované k tomu, aby si jazyk osvojovali bez vedomého štúdia. Majú schopnosť napodobňovať výslovnosť a samé prichádzajú na to, ako pravidlá jazyka fungujú.
Lekcie angličtiny prebiehajú hravou formou, deti získavajú prvý kontakt s cudzím jazykom prostredníctvom hier s pohybom, piesní, riekaniek s cieľom reprodukovať, správne vyslovovať a získavať základnú slovnú zásobu hovoreným slovom.
Deti primárne podporujeme v rozvoji slovenčiny ako materinského jazyka. S dobre zvládnutým jazykom deti už od útleho veku citlivo vnímajú a detailne spoznávajú a rozumejú svetu okolo seba.
Do jasličiek a škôlky prijímame aj deti, ktorých materinský jazyk nie je slovenčina. Deti sa tak môžu stretávať s rôznymi jazykmi, uvedomiť si ich a hľadať rôzne spôsoby dorozumievania.
Anglický jazyk v jasličkách a škôlke máme dvakrát do týždňa. Angličtinou žijeme celé dopoludnie, až kým nejdeme spinkať. Nadobúdame nové jazykové zručnosti, opakujeme si pesničky, hráme sa hry, pomenúvame predmety.
Pohyb a striedanie vnemových aktivít u nás nesmie chýbať,
lebo ako lepšie sa naučíme po anglicky ak nie v praxi?
„Pomôž mi, aby som to dokázal sám“
CIEĽOM MONTESSORI PEDAGOGIKY
je rešpektovať osobnosť dieťaťa, samostatnú činnosť a slobodu voľby v pedogogicky pripravenom prostredí triedy, kde má dieťa možnosť učiť sa a osvojovať si poznatky individuálnym spôsobom a vlastným tempom so zapojením všetkých zmyslových orgánov.
Princípy pedagogiky Montessori:
dieťa sa učí v prostredí , ktoré mu vyhovuje –
Zakladateľkou montessori pedagogiky je talianská lekárka Mária Montessoriová.
Montessori aktivity sú priamo prepojené s pedagogickým plánom podľa tematického celku.
Prevádzková doba od 7:00 do 16:30
7:00 – 8:00 – ranné schádzanie detí, hry a hrové voľné činnosti, hygiena
8:00 – 8:30 – činnosti zabezpečujúce životosprávu – raňajky, hygiena
8:30 – 9:30 – ranný kruh, cvičenie, edukačné aktivity, pohybové a relaxačné cvičenia, zážitková výučba, angličtina
9:30 – ovocná desiata
9:45 – 11:00 – príprava na pobyt vonku, pobyt vonku, hygiena
11:15 – 12:00 – činnosti zabezpečujúce životosprávu – obed
12:00 – 14:30 – hygiena, príprava na odpoludňajší odpočinok, odpoludňajší odpočinok, hygiena
14:30 – 15:00 – činnosti zabezpečujúce životosprávu – olovrant, hygiena
15:00 – 16:30 – edukačné aktivity, hry a hrové činnosti
16:30 – odchod detí domov
Denný režim prispôsobujeme dieťatku podľa veku a podľa návykov z domova. V herni s mladšími batoľatami je režim prispôsobený aj raňajšiemu spánku.
DIEŤA JE SCHOPNĚ ABSORBOVAŤ POZNATKY TÝM NAJJEDNODUCHŠÍM SPôSOBOM
Muzikoterapia: hudobný zážitok vplýva na emocionálny vývin a povahové vlastnosti detí, čím formuje ich charakter a osobnosť.
Logopédia: odstraňovanie narušenej komunikačnej schopnosti.
Detská psychológia: sledovanie duševného vývinu dieťaťa.
Výuka cudzích jazykov: pozitívne ovplyvňuje pamäť a schopnosť počúvať, rozvíja rečové schopnosti u detí
Arteterapia: podpora sebavedomia, umožňuje uvoľnenie a vyjadrenie emócií, pomáha k porozumeniu seba i ostatných.
Aromaterapia: uvoľnenie a zníženie stresu upokojujúcim vplyvom vône.
Biblioterapia: podpora psychického zdravia, napomáha osobnostnému rozvoju, formuje ľudskú osobnosť
Hra: Spoznanie samého seba i svet okolo , rozvoj detského vnímania, osvojovanie si správnych modelov chovania
Zážitková pedagogika: prirodzene deti motivuje k učeniu/spoznávaniu a zároveň rozvíja emocionálnu stránku dieťaťa.
Poldenný pobyt – MÚDRY HRIVKO
je zameraná na celkovú stimuláciu a rozvoj osobnosti dieťaťa. Program je určený pre dieťatko vo veku od 1,5 m. do 3,5 rokov, bez doprovodu rodiča, v čase od 7:00h. do 11:30h.
Edukačný program zahŕňa: aktivity, ktoré rozvíjajú základné schopnosti – jazyk, pamäť, sústredenosť a rozpoznávanie, tréning jemnej motoriky kde sa učíme farby, tvary, veľkosti, odtiene, postupnosť, priraďovanie, matematiku a jazyk a kombináciu s hrubou motorikou, kde si precvičíme celé telo.
7:00 – 8:00 – ranné schádzanie detí, hry a hrové voľné činnosti, hygiena
8:00 – 8:30 – činnosti zabezpečujúce životosprávu – raňajky, hygiena
8:30 – 9:30 – ranný kruh, cvičenie, edukačné aktivity, pohybové a relaxačné cvičenia, zážitková výučba, angličtina
9:30 – ovocná desiata
9:45 – 11:00 – príprava na pobyt vonku, pobyt vonku, hygiena
11:00 – 12:00 – činnosti zabezpečujúce životosprávu – obed
11:30 – odchod detí domov
Mesačný paušál za program:
3 x týždenne/ poldenný 245 Eur/ 3,30 strava na deň
3 x týždenne/ celodenný 335 Eur/ 3,80 strava na deň